Hotline Consultant

Kundesenter

Våre åpningstider er i hverdager mellom 09.00-16.00

Naviger deg frem.

 

Tekniske henvendelser

Naviger deg videre

 

Ingen tjeneste

Internett og TV


Jeg er uten internett og tv,
 

Internett


Jeg er kun uten internett

Ustabil tjeneste

Ustabil internett


Jeg er kun uten internett

 

Meld om skade


Om du har oppdaget en skade på fiberen eller observert noe som potensielt kan bli en skade ønsker vi gjerne at du sender det inn til vårt kundesenter.


1. Ta noen bilder av skaden


2. Gjerne legg ved kart av hvor skaden er eller nøyaktig adresse.


3. Send det inn til oss

Send inn skade

 

Annet/FAQ

Ofte stilte spørsmål

Ruteren min har sluttet å fungere eller blinker konstant hva kan være feil?


Ruteren din kan ha hengt seg opp, du kan forsøke å resette ruteren slik: Start med å slå routeren av med den røde av/på knappen. Mens routeren er slått av så holder du resetknappen (dette er det lille hullet på venstre side av strømkabel) inne i 3 sekunder med binders, nål etc. Skru så på routeren mens du fortsatt holder reset inne. Hold denne i minst 30 sekunder til du ser ET LILLA LYS på en av lampene, vent så i 10 minutter så skal ruteren være på nett igjen.




Jeg er uten nett og mistenker brudd hva gjør jeg?


Kontroller at det er strøm til ruter og modem. Kontroller så lysene på modem, lyser det i PWR og WAN er det strøm og signal til modemet. Da må du kontrollere at det er strøm til ruter å sjekke at alle kabler står ordentlig i(referer til FAQ punkt 1) . Du kan også forsøke å trekke strømmen og sette den på igjen. Hvis det lyser i PWR men ikke WAN, rapporter problemet ved hjelp av kontaktskjemaet.




Jeg mistet tv signalene mine hva gjør jeg?


Det kan hende tv dekoderen har hengt seg opp, forsøk gjerne en reset. Om Arris boksen er på må du skru den av ikke trekk ut strømmen. (Dette gjør du på knappen under arris boksen og det skal ikke være lys i boksen, heller ikke et rødt et.) Dermed må du holde inne knappen på baksiden av Arris boksen til det gule blinkende lyset blir rødt, deretter slipper du knappen og arrisboksen vil resette seg. (video sendt til MT) Hvis dette ikke funker kan du melde feil gjennom kontaktskjemaet.




Jeg måler ikke riktig hastighet, hva kan være galt?


Det kan være mange årsaker til at du ikke måler riktig hastighet. For å utelukke så mange potensielle tap i målingene stiller vi krav til at du bruker kabel mellom PC og Ruter, vi anbefaler speedtest.net. Hvis du fortsatt ikke måler riktig hastighet anbefaler vi og kontrollere med flere enheter og at du kjører en test direkte imot modemet.





 

Kundesenter

Åpningstider 09:00-16.00 i hverdager

arrow&v
Upload File

Takk for din henvendelse!

Ring oss

77662600

Tastevalg 2*